گوناگون

خدمات کلی وتوجه به میهمان
نویسنده : سیناشیدایی - ساعت ۱٠:٠٩ ‎ق.ظ روز جمعه ۱ امرداد ،۱۳۸٩
 

همه هتلها باید به ...


کیفیت کلی

حداقل شرایط لازم

یک ستاره

واحد اقامتی میتواند 8-10 اتاق خواب داشته باشد. محوطه ی عمومی آن محدود و خدمات و تسهیلات محدودی از غذا و آشامیدنی را دارد.

ممکن است خدمات غیر رسمی صورت گیرد که اغلب توسط خانواده و یا صاحب هتل در فضایی خانوادگی اداره می شود.

دکور ، وسایل و لوازم ممکن است بیشتر کیفیت لوازم خانگی را داشته باشد تا فضایی که معمولا" در هتل و مراکز اقامتی وجود دارد.

به طور کلی ، حداقل شرایط قابل قبول پاکیزگی و بهداشت باید رعایت شود. وسایل و تجهیزات سالم و قابل استفاده باشد.

دوستاره

ممکن است هتل کوچک و یا متوسط باشد ، مثلا" 20 اتاق خواب ، احتمالا" با محوطه عمومی محدود اما با اتاق خوابهایی بهتر و راحتتر از هتل های یک ستاره.

اغلب ، هتل توسط صاحب آن و بصورت خانوادگی اداره می شود.

ممکن است در آن امکانات هتلهای رسمی هم باشد ، مجموعه ای از خدمات و تسهیلات در واحد اقامتی عرضه می شود که شامل غذا و آشامیدنی نیز هست.

دکور ، لوازم ، تجهیزات و اثاث آن کمتر شبیه لوازم خانگی است که در هتلهای یک ستاره دیده می شود.

خدمات و برخورد میهمان از طرف مدیریت و کارکنان ، بصورت رسمی ارائه می شود و کارکنان هتل به وظایف خود آشنا هستند.

سه ستاره

ممکن است هتل با اندازه های متوسط ، با 30 اتاق خواب ، با خدمات و تسهیلات و کیفیت بهتر از متعارف در هتلهای یک و دو ستاره دیده می شود.

تاسیسات و مراکز اقامتی کوچکتر هم میتوانند کیفیت و خدمات هتل سه ستاره را عرضه نمایند.

دسترسی های عمومی بهتر در فضاهای داخلی ساختمان ها وجود دارد. در مناطق خارج از شهر و حاشیه شهرها معمولا" فضای عمومی و اتاق خواب ها بزرگتر است.

مدیریت و کارکنان ظاهر مرتب و رسمی دارند و آموزش های لازم را در خصوص وظایف خود دیده اند.

کارکنان در سطح بالاتری از نظر آگاهی نسبت به کارکنان هتلهای یک و دو ستاره هستند و معمولا" در این گونه واحدهای اقامتی تاکید بیشتری بر کیفیت خدمات و راحتی میهمان نسبت به درجات پایین تر وجود دارد.

چهار ستاره

در این نوع هتلها ارائه سرویس با کیفیت بالا با استفاده از مجموعه ای از تسهیلات و خدمات مورد نظر میهمانان است. اینگونه هتلها معمولا" فضاهای وسیعتری دارند. ولی هتلهای کوچکتر می توانند با تجهیزات لوکس تر وبهتر با بالا بردن سطح کیفی خدمات انتظارات میهمانان از یک هتل چهار ستاره را بر آورده نمایند.

هتلهای چهار ستاره فضاهای عمومی خیلی خوبی دارند.

اولویت استفاده از تسهیلات فضاهای عمومی هتل با میهمانان مقیم هتل است. در صورت وجود ظرفیت بیشتر ارائه خدمات در این فضاها به سایر مشتریان مانعی ندارد.

اتاق خوابها آسایش بیشتر و کیفیت بهتری را نسبت به هتل های سه ستاره عرضه می کنند.

ساختار ارائه خدمات بوسیله کارکنان حرفه ای و یونیفورم پوش در هتل وجود دارد.

وجود بخش اغذیه و اشربه در سطح و کیفیت بالا و تاکید و برخورد جدی نسبت به تهیه ی غذا و آشامیدنی.

با توجه به محل و سبک کار و نوع مشتریان ، فضاهایی مانند فضای کنفرانس و ضیافت ، مرکز تجاری ، بهداشت ، تفریح ، ورزشی باید باشد.

فضای دیگری غیر از رستوران اصلی برای غذا خوردن باید وجود داشته باشد.

پنج ستاره

این مراکز اقامتی با تاسیسات لوکس ، بزرگ و با رعایت استانداردهای بالا در سطح بین المللی ، تسهیلات بیشتر نسبت به چهار ستاره خدمات مورد نیاز میهمانان و سرویس غذا و آشامیدنی را ارائه می نمایند.

مرکز اقامتی بزرگ و لوکس مجموعه ای از تسهیلات اضافی را ارائه می کند.

خدمات عالی ، توجه مشتری را به حضور کارکنان آموزش دیده جلب می کند.

وضع ظاهر هتل استانداردهای بین المللی را برای این صنعت نشان می دهد.